
آن چه که موتورهای جست و جو انجام میدهند، با درجه های متفاوتی از موفقیت، فراهم آوردن یک وسیله ساده جست و جو است. وقتی که یک کاربر عبارتی را جست وجو می کند، موتور جست وجو فهرستی از سایت ها را که ممکن است تعداد آنها از چند مورد تا چند میلیارد متغیر باشد، به وی ارایه می کند. سایتهایی که موتور جست و جو به عنوان نتایج جست و جوی خود ارایه می کند، برحسب میزان ارتباط با عبارت جست وجو شده، لیست می شوند. به این ترتیب سایتی به عنوان اولین سایت در نتایج جستوجو معرفی می شود که مرتبط ترین سایت با عبارت جست وجو شده از دید آن موتور جست و جو است.
دقیق و مرتبط بودن نتایج جست و جو، چیزی است که کاربران وب همواره از موتورهای جست و جو انتظار دارند. هرچه نتایج جست و جوی یک موتور جست و جو دقیق تر و مرتبط تر باشد، محبوب تر خواهد بود و بنابراین کاربران بیشتری به آن مراجعه خواهند کرد.
نکته جالب این است که اگر در تمام موتورهای جست و جو، عبارت یکسانی جست وجو شود، هیچ کدام از آنها نتایج یکسانی ارایه نمیدهند و با نتایج کاملا متفاوتی روبه رو می شویم. تفاوت در ارایهی نتایج در موتورهای جست و جو از تفاوت آنها در الگوریتم (Algorithm) یا سیستم رتبه بندی، پایگاه داده (Database) و میزان فضول بودن بخش جمع آوری داده آنها ناشی می شود. حتی اگر همه ی آنها از پایگاه داده یکسانی نیز استفاده کنند، باز هم نتایج جست و جو متفاوت خواهد بود.
هر موتور جست و جو، برای رده بندی صفحات وب از الگوریتم خاصی استفاده می کند که بسیار محرمانه است. الگوریتم مجموعه ای از دستورالعمل هاست که ترتیب قرار گرفتن سایت ها را در خروجی موتور جست وجو مشخص می کند. برای این که سایت ها باهم مقایسه شده و بر حسب میزان ارتباط با موضوع مورد جست وجو مرتب شوند، موتور جست وجو الگوریتم را بر مجموعه ای از پارامترها (فاکتورها) و یا به بیان گوگل سیگنال ها (Signal) اعمال می کند. پارامترهای مورد توجه موتورهای جست و جو نیز همانند الگوریتم آنها ناشناخته است و این ناشناخته ها جذابیت دنیای موتورهای جست و جو را دو چندان می کند.

الگوریتم موتورهای جستجو
متخصصان بسیاری در تلاش اند تا الگوریتم و پارامترهای مورد توجه موتورهای جست و جو را شناسایی کنند تا بتوانند به رتبه های بالاتری دست یابند و شانس خود را در کسب درآمد بیشتر، افزایش دهند. البته به موازات آنها، موتورهای جست و جو نیز الگوریتم های خود را هوشمندتر کرده و بر اقدامات امنیتی برای حفاظت از آنها می افزایند. امروزه متخصصان سئو، تنها با استفاده از تجربه های به دست آمده، قصد بهبودی رتبه های سایت خود را دارند. آنها همواره در حال بررسی و مقایسه نتایج جست وجو هستند و رویدادها و اخبار مرتبط با موتورهای جست و جو را پی گیری می کنند تا مبادا با افت چشم گیری در رتبه های کسب شده خود روبه رو شوند.
الگوریتم گوگل
گوگل پس از شاخص گذاری وب سایت شما میتواند آن را در نتایج جستجو نشان دهد. گوگل سعی دارد یک پرس و جوی خاص را با صفحات وب مطابقت دهد که شاخص گذاری شده باشد. برای اینکار گوگل یک الگوریتم خاص دارد که تصمیم میگیرد کدام صفحات نمایش داده میشوند. اینکه این الگوریتم چگونه کار میکند یک راز است. هیچکس دقیقا نمیداند چه عواملی در تصمیمگیری درباره نتایج جستجو تصمیمگیری میکنند.
الگوریتم گوگل استاتیک نیست. آن به طور مرتب تغییر میکند. عواملی که نظم و اهمیت عوامل مختلف را تعیین میکنند اغلب تغییر میکنند. اگرچه این الگوریتم محرمانه است، گوگل به ما میگوید که کدام چیزها مهم هستند. با این حال نمیدانیم که چقدر مهم است ، و نمیدانیم که گوگل درباره همه فاکتورها صحبت میکند یا نه. تست و آزمایش حس نسبتا خوبی برای عوامل مهم و تغییرات در این عوامل به ما میدهد. ما این عوامل را در متصل شونده سئو قرار میدهیم و در بسیاری از نوشته های سایت خود در مورد آن صحبت میکنیم.

پیوندها در موتورهای جستجو
بسیار مهم است که درک اولیه از چگونگی استفاده گوگل و بسیاری از موتورهای جستجوی دیگر را داشته باشیم. تعداد لینکهای مربوط به یک صفحه برای تعیین این که این صفحه چقدر مهم است ، استفاده میشود. بنابراین هر چه لینکهای بیشتری یک سایت خاص داشته باشند، موتورهای جستجوی بسیار مهم فکر میکنند که این مکان وجود دارد. هر دو لینک داخلی(که از یک وب سایت میآیند) و همچنین لینکهای خارجی(از وب سایتهای دیگر) میتوانند به رتبهبندی یک صفحه وب در گوگل کمک کنند. با این حال، برخی لینکها از بقیه مهمتر هستند. لینکهایی از وب سایتهایی که تعداد زیادی از لینکهای ورودی را دارند ، به طور کلی مهمتر از لینکهای وب سایتهای کوچک با چند لینک ورودی هستند.
اهمیت پیوندها در واقع چیزی بود که منجر به ایجاد لینک فعال شد. تا زمانی که شما در حال جمع آوری لینک هایی مفید و درست هستید، ساخت پیوند می تواند یک استراتژی سئو خوب باشد.
بهینه سازی سایت و گوگل
بهینه سازی موتور جستجو(جستجوگرها) عملی برای بهینه سازی سایت ها است و تلاش می کند آنها را در موقعیت عالی در نتایج جستجوی قرار دهد به منظور انجام این کار ، سئو تلاش میکند یک وب سایت را با توجه به الگوریتم گوگل شکل دهد. اگرچه الگوریتم گوگل همچنان سری است، طی یک دهه تجربه در سئو به ایده خوبی در مورد عوامل مهم منجر شدهاست.
ما همه ارتباطات را توسط گوگل در مورد تغییرات در الگوریتم کنترل میکنیم و آنچه واقعا در موتورهای جستجو عمل میکند را آزمایش میکنیم. استراتژی سئو شما هرگز نباید یک فریب باشد. گوگل می خواهد کاربر را به نتیجه ای که مطابق با جستجوی خود اوست، نشان دهد. اگر می خواهید در نتایج جستجو برای یک واژه خاص زیاد ظاهر شود، مطمئن شوید که سایت شما متناسب با آن عبارت جستجو است.
منبع: بک لینک
No comments:
Post a Comment